2018. január 4., csütörtök

Kakegurui

Nem volt különösebb koncepcióm arra, hogy miért is kezdtem el nézni, igazából nagyon nem vagyok benne a szerencsejáték világában, az egyetlen kártyajáték, amit tudok játszani az az Uno, amivel el is mondtam mindent😌, szóval úgy voltam vele, hogy ez egy jó alkalom lehet arra, hogy kicsit ismerkedjek vele, vagy valami.
Nos, ez nem kifejezetten jött össze, de ezt majd később. Az első rész alapján nagyon tetszett, főleg a hangulata volt az, ami megfogott, de talán Yumeko személyisége volt az, ami teljesen lenyűgözött. Mint valami istennő, olyannak hatott nekem ő. Nem feltétlen lát az ember ilyen elborult dolgokat minden nap, na meg az alapkoncepció is érdekes volt. Egy iskola gazdagoknak, ahol aztán repkednek a milliók, inkább a milliárdok, a megaláztatás és a szégyen mindennapos, na meg hát az egész iskolarendszer olyan volt, hogy józan ésszel fel sem fogod, hogy ezt hogy hagyhatja bárki. A történet amúgy tök egyszerűen kezdődik, megérkezik átiratkozott főszereplőnk Yumeko, aki már az első nap megmenti Suzui-t, összebarátkoznak mondhatni, és megkezdődik, aminek meg kell. Itt amúgy még nem tudtam mire számítsak, hogy lesz e valami konkrét történet vagy cél, vagy egyelőre csak részről részre láthatunk egy játékot. Aztán hamar kiderült, hogy az egész lényege az lesz, hogy a végén Yumeko legyen a diáktanács elnöke. Elég sablonos, de
nem ettől lett gyenguszka egy kicsit az egész. A második résztől olyan bumm bele érzésem lett, szerintem nagyon elsiették ezt az egészet. Konkrétan arról szólt az anime, hogy minél gyorsabban átmenjünk a diáktanács összes tagján, hogy a végén, egy háromnegyed részben már játszhasson is a jelenlegi elnökkel Yumeko. És ez szerintem túl gyors volt. Tehát ebben a 12 részben máris megküzdött egy kivételével az összes taggal... Közben más nem nagyon történt, senki mással nem igen játszottak, végig csak darálták az embereket. Tudom hülyén hangzik, de egy kicsit ki lehetett volna tölteni mással is, hogy ne érezze azt az ember, hogy 12 rész alatt akarják megváltani a világot. A szereplők szinte nulla bemutatást kaptak, senki nem fejlődött semerre. Teszem föl lehetett volna fejleszteni itt pár ember képességét, esetleg valami spéci technikákat kifejleszteni vagy megtanulni vagy bánom is én, látszik nagyon nem értek hozzá. A másik gyengesége számomra pedig a magyarázatok voltak. Nem túl szokványos játékokkal játszottak, így mindig el lett előtte magyarázva mit hogyan, de én az esetek 80%-ában sosem értettem meg hogy hogyan is kell játszani vagy hogy mik a szabályok. Lehet a fordító is ludas volt, mert néha furán fogalmazott, de
szerintem nem csak az ő sara volt. Játék közben persze megértettem a menetét, csak hát na. Ugyanakkor a hangulata végig nagyon jó volt az animének. Én egy hatalmas maratont tartottam belőle és óriási élvezettel nézetem, hogy mi lesz az adott szituációból, ki fog nyerni, mikor lesz megcsavarva. Szóval a gyengeségei ellenére is kiváló volt a hangulata, nagyon érdekes volt, és abszolút le tudta kötni az embert. Amire viszont haragszom egy kicsit az a vége. Anime originál lett, ami már eleve hordozza magával, hogy valószínűleg elbaltázzák és most is így lett. Viszonylag amúgy tök normálisan lezárták ezzel is, de ha az egész cuccra azt mondtam hogy sietett, akkor a vége konkrétan rohant. Máris volt ugye egy meccse az elnökkel, ami ugyan nagyon izgalmas volt, de akkora tétellel játszottak, hogy lehetett sejteni, hogy ez bizony döntetlen lesz. És akkor itt vége is volt a dolgoknak. Nem volt még egy menet, most ennyiben hagyták... Hát kösz, vagymi. Ezért még elsietettebbnek éreztem így a lezárást, főleg, hogy a végén semmi értelme nem lett. Úgyhogy semmilyen konkrét lezárást nem kapott, tehát folytatásra nyitott, de szerintem nem fogják folytatni, ezt most tényleg kifejezetten csak reklámnak szánták és lehetett érezni is rajta nagyon.
A karakterekkel nem volt semmi baj, azt leszámítva, hogy a rohanás miatt körülbelül semmit sem tudok róluk mondani, mert én sem tudok róluk semmit. Erre a legjobb példa Yumeko, aki szerintem olyan volt, mint egy istennő, nagyon bejött, hogy ennyire elborult, bevállalós, őrült, de sajnos ennyi az össz véleményem róla. Mondjuk néha kicsit túlzásokba is tudott esni, én a helyébe párszor nem alázkodtam volna meg annyira amennyire ő. Kár, hogy nem kaptunk róla több háttérinfót, így kicsit olyan semmilyen maradt ezek ellenére is. Suzui volt a szócsöve az animének, de az az érzésem, hogy sokszor ő is pont annyit konyított a szerencsejátékokhoz, mint én. Reméltem, hogy kicsit összeszedi magát, vagy valami, de semmi érdemi nem történt vele ezalatt a röpke 12 rész alatt. Biztos vagyok, hogy a későbbiekben még szed magára valamit, vagy inkább nagyon remélem. Meariról sem tudom igazán mit mondjak, az elején kőbunkó, de ahogy megismeri az ember rájön, hogy amúgy egy tsundere és egészen meg tudja kedvelni. Még aki egészen nagy szerepet kapott most az Sumeragi. Vele sem volt kifejezetten bajom, de ha választani kéne, akkor inkább a nem kedveltbe tenném, nem igazán jött be, hogy a semmire volt büszke, bár a végére ez is változni látszott. A többi diáktanácsos tagról meg őszintén kár lenne mondanom bármit is, sokszor egy részre ha "megtiszteltek" bennünket. Bár a beteg perverziókat kicsit túltolták szerintem mindenkinél.
Ha azt mondom MAPPA, akkor azzal el is árultam mindent. Újfent csodálatos munkát végeztek. Szerintem lassan a kedvenc stúdióm lesznek. Voltak ugyan nagyon elborult fejek, de kellettek is, és nagyon szépen megoldották a dolgokat. Például az átmeneteket a szép és a pszichopata fejek között, a játékokat, csak úgy simán a lötyögést, imádtam mikor Yumekonak izzottak a szemei, az openinben pedig a táncikálás is isteni lett. És ha már itt tartunk az a szám sem volt utolsó. Most hogy így belegondoltam, szerintem az opening miatt gondoltam úgy, hogy belenézek. Az ending már nem jött be ennyire, biztos azért mert engem nem érdekelnek ennyire a mellek, mint azt hitték😂
Összességben nem gondolom, hogy egy rossz anime volt, az elborult hangulata tényleg vitt mindent, de hát világmegváltást még így sem kell tőle várni. Mindenhol azt olvasom, hogy a manga kiváló, meg minden, úgyhogy sajnos az adaptáció lett túl sietős csak. 10/7

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése