2015. április 10., péntek

Akatsuki no Yona

 Hozzávetőlegesen nem sok reményem volt az animéhez, sőt az első pár rész után még nagyon dobás gyanús is volt.
De már előre lelövöm a poént: hihetetlenül megimádtam. Az viszont teljesen igaz, hogy az elején át kell verekedned magad. Egyszerűen ott akkora hülyeségnek tűnik minden, a főszereplő, Yona konkrétem csak sír és életképtelenkedik. A részek előrehaladtával szépen felhozzák a főszál történetét és megkezdődik a kaland, ahol a négy sárkányt keresik meg. Viszont kicsit hülyén oldották meg. Már körülbelül a felénél jártunk a dolgoknak mikor elkezdték keresni a sárkányokat és mivel láttam, hogy 24 részes lesz az anime már előre sejtettem, hogy semmi jó nem fog kisülni a végére... De ettől függetlenül egy roppant mód szórakoztató shoujo-fantasy-ról beszélünk. Miután tényleg belelendültünk a történetbe orrba szájba kaptuk a legjobb vígjáték elemeket, de a legjobb, hogy a sárkányokat nem csak úgy megkeresték és elhozták, hanem meg is ismerhettük őket. Nem sajnálták rájuk az időt, és ezáltal 
mindegyikőjüket jól meg lehetett ismerni. Kivétel persze mindig van, az utolsó sárkányról konkrétan semmit nem tudtunk meg, az ereje sem egészen tiszta, nem is értem mért az utolsó részben kellett behozni... Közben persze történt egy s más, amin meglepődtem, mert 180 fokos fordulatot vett miattuk a történet. Ilyen például mikor Kumji-vel harcoltak. Yona akkorát nőtt ott a szememben, hogy hihetetlen. A másik pedig a végén, mikor eldöntötte Yona, hogy vár még és addig máshogy segít az országon. Szóval második évad plíz gyere, mert ez így nagyon nem elég és épp csak kezdene beindulni a sztori.
Az izgalmas történet mellé rengeteg remek szereplőt is kapunk. Yona, aki esélyes az év női főszereplője címre szinte a szemünk előtt vált igazi felnőtté. Hihetetlen, hogy milyen karakter fejlődésen esett át, hihetetlen miket ki nem bírt és mégis megmaradt annak a kedves és mosolygós lánynak, aki volt. Hak, bár többnyire csak a humorforrást lehet látni benne a szíve mélyén egy nagyon rendes és kedves karakter, aki képes lenne bármit eldobni Yonáért. Ez miatt haragudtam is Yonára, mert szegény Hak érzéseivel nem is foglalkozott. Pedig hányszor megadta neki a kezdőlökést Hak. Yun, bár talán nem tett olyan sokat a történethez, egy nagyon nagyon szerethető, csupa szív karakter volt, akire egy rossz szót sem lehet szólni. Egy sárkány kivételével ugye mindenkit megismerhettünk. Igazából egyben is lehetne róluk beszélni mert mindegyikükre igaz, hogy viccesek, imádni valóak, de mindegyikük egy kicsit más
és mindegyiküket más miatt lehetett megszeretni. Ki-ja (amúgy a nevüket nem szerettem, nehéz volt őket megtanulni ><) a másik humorforrás volt, a Hakkal való folytonos élcelődésük sokszor könnyesre nevettetett. Shin-ah -ot legjobban a múltja miatt szerettem meg. Őt egy nagyon pozitív személyiségnek gondoltam. Jae-ha egy kicsit fekete bárány feelengű, de pont emiatt lehetett imádni. Kicsit arrogáns, mint Hak, és kedves is, én az első perctől bírtam őt is. Zeno, az utolsó sárkány, akiről körülbelül seemit sem tudok nyilatkozni. Az a fél rész nekem édeskevés volt hozzá, hogy megismerjem. Ő miatta volt kár szerintem. Su-won, bár utálnom kéne, mivel mégis csak ő az ellenség, mégsem utálom. Hogy szeretem-e? Neem az sem, de valahogy tisztelem és érdekes karakternek tartom.
A grafika annak ellenére, hogy nem a legminőségibb stúdiók csinálták mégis szép lett szerintem. Sőt, ha az mondom, hogy a Soredemo-t is ez a stúdió csinálta, akkor ez még szebb is lett. Mindenesetre szerintem eltalálták az anime hangulatát vele, a sok chibivel pedig sokszor rásegítettek a remek hangulaton. Az első opening hihetetlenül tetszett, nagyon illett az animéhez. A másodikkal már kicsit bajban voltam, mert úgy istenigazából tetszett, de valahogy a sorozathoz mintha nem illett volna. Az endingek meg megint csodásmesések voltak.
Összességében? Imádtam. Bár az elején nyövelődősen indult, a végére egy remek történet kerekedett ki, ugyanolyan remek szereplőkkel. Sokat gondolkoztam, hogy betegyem-e a kedvenceimbe és végül be is tettem. Már csak egy második évadot szeretnék. Nagyon. 10/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése